مصاحبه با خانواده سبز

در این بخش مصاحبه دکتر بهاره ظفری با مجله خانواده سبز را مشاهده می فرمایید.

مصاحبه با خانواده سبز

مصاحبه خانم دکتر بهاره ظفری با مجله خانواده سبز

دندان پزشک متخصص اطفال، بهاره ظفری، با تجربه در کاهش استرس و ترس کودکان اظهار دارد:

درمان دندانپزشکی کودکان از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشد، چرا که بسیاری از افراد اولین تجربه دندانپزشکی خود را در سنین پایین به دست می‌آورند و در صورتی که آماده سازی برای درمان به درستی توسط والدین و دندانپزشک کودکان انجام نشود، ترس و اضطراب از دندانپزشکی در کودک باقی خواهد ماند. و شاید امکان درمان توسط دندانپزشک دیگر را نیز از بین ببرد و حتی اثرات این ترس و اضطراب تا بزرگسالی همراه کودک باقی بماند اضطراب دندانپزشكي به رغم پيشرفت‌های نوين در زمينه دندانپزشكي همچنان به عنوان يكي از دغدغه های دندانپزشكی و بيماران باقي مانده است. اين اضطراب كم كم از سطح كيفی زندگی بيماران كاسته و پيامدهايی چون كاهش سطح بهداشت دهانی و شيوع پوسيدگی را به دنبال دارد…

 

کودکان تان را بدون بیهوشی و «درد» معالجه می کنم!

مصاحبه و مطبوعات
  • آیا تمامی خدمات دندانپزشکی در مطب شما بدون بیهوشی انجـام می‌شود ؟

دکتر ظفری: بله، گاهی اوقات پدر و مادرها به دلیل سن کم کودک وبی‌قراری های او به برخی مراکز دندانپزشکی مراجعه می‌کنند و متاسفانه با جمله هایی مانند “کودک شما غیر همکار است، کودک شما بیش فعال است، کار دندان کودک شما باید با بیهوشی انجام شود” مواجه می‌شوند، این سوالها در ذهن‌شان به وجود می‌آید که آیا این کار را انجام دهند یا خیر؟ آیا بیهوشی برای کودک مضر است یا مفید؟ آیا اگر شش ماه بعد دوباره دندان‌های کودکشا‌ن درد گرفت باز هم می‌خواهند او را بیهوش کنند؟

اگر تا کنون بیهوش شده باشید میدانید که عوارض بعد از بیهوشی چیست ، گاه بیمار بعد از بیهوشی دچار اختلال ادراک بلندمدت می‌شود و روان آشفتگی او ممکن است هفته‌ها یا ماه‌ها به طول انجامد. این حالت در سالمندان و بیمارانی که تحت بیهوشی برای عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند شایع‌تر است. خطرات بیهوشی شامل خطرات با ریسک بالا مانند مرگ، سکته قلبی و آمبولی ریه و خطراتی با ریسک کمتر از جمله تهوع و استفراغ بعد از عمل و اقامت طولانی مدت در بیمارستان است.

ما در مطب دندانپزشکی کیانا از بیهوشی استفاده نمی‌کنیم و با کار روانشناسی تا جای ممکن تمامی خدمات دندانپزشکی را بدون بیهوشی به کودکان و اطفال عزیز ارائه می‌دهیم و سعی می‌کنیم شانسی برای فرار از بیهوشی کودک دلبند‌شان باشیم. انشاالله.

برای مطالعه کامل مصاحبه دکتر بهاره ظفری فایل مقابل را دنلود کنید.