ارتودنسی در فردیس

ارتودنسی در فردیس

ارتودنسی در فردیس را از دندان پزشکی کیانا بخواهید.

ارتودنسی در فردیس تنها به منظور زیبایی انجام نمی‌شود بلکه به درمان اختلالات فک و دندان کمک شایانی کرده و در نتیجه احتمال نیاز به جراحی را کمتر می‌کند. پیشنهاد می‌شود که درمان ناهنجاری‌های فک کودکان را در سنین پایین‌تر انجام دهید تا ضمن اثرگذاری بهتر طول درمان نیز کوتاه‌تر شود. درمان اورتودنسی در روزهای اول و پس از هربار تنظیم آن می‌تواند کمی دردناک باشد اما درد آن موقتی خواهد بود.

ارتودنسی در فردیس ویژه کودکان یکی از خدمات پرطرفدار در زمینه دندان پزشکی می‌باشد. اگر کودک شما مشکل دندان‌های شلوغ، دندان‌های کج، فاصله بین دندان‌ها یا سایر ناهنجاری‌ها در دندان و فک را داراست، می‌تواند از روش درمانی اورتودنسی کمک بگیرید.

آیا با دندان شیری هم می‌توان اقدام به انجام ارتودنسی نمود؟ برای ارتودنسی چه کارهایی لازم است صورت گیرد؟ در ادامه بخش به توضیح خواهیم پرداخت.

در شرایطی ‌که فرزند دلبندتان دچار ناهنجاری‌های فک و دندان‌هاست، حتما باید برای معاینه دقیق به دندانپزشک یا یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه نمایید. دندانپزشک با معاینه و تشخیص مشکل درباره لزوم انجام ارتودنسی تصمیم خواهد گرفت. برای ارتباط با متخصص ارتودنسی در فردیس می‌توانید با کیانا کلینیک تماس گرفته و یا برای مشاوره رایگان حضوری مراجعه کنید.

رشد فک در کودکان یک پروسه کاملا آهسته و تدریجی می‌باشد. در بعضی از اطفال رشد ناگهانی و یا خیلی کم فک بالا و پایین منجر به خارج شدن فک از حالت طبیعی و تغییر شکل آن شده که باعث ناهنجاری فک می‌گردد. در برخی موارد نه‌ فقط یک فک بلکه هم فک بالا و هم پایین به شکل غیر طبیعی رشد می‌کنند.

این مشکلات دهانی گاهی اوقات خفیف و گاهی حاد هستند و نیز همراه با اختلالات شدیدتری می‌شوند. که در این حالت تنها راه حل عمل جراحی و اصلاح فرم فک خواهد بود. رشد غیر نرمال فک می‌تواند سبب بهم ریختگی ترتیب و توازن دندان‌های کودک شود و گفتار و خوردن او را مشکل نماید. مال اکلوژن یا بایت نامناسب به نوعی از ناهنجاری فک گفته می‌شود  که می‌تواند باعث ایجاد مشکلات طولانی‌ مدت در دندان‌ها و لثه گردد.

ارتودنسی در فردیس

سیمکشی دندان در فردیس

سیمکشی دندان در فردیس در دندانپزشکی کیانا برای فرزندان دلبندتان با بهترین و بروزترین تجهیزات و روش‌ها انجام می‌گیرد.

در ادامه انواع مشکلات دندانی که احتمال دارد کودک شما نیز مبتلا باشد شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که این ناهنجاری‌ها با معاینه و تشخیص به موقع توسط متخصص ارتودنسی به روش سیمکشی دندان در فردیس قابل درمان و پیشگیری می‌باشند. برای فهم بیشتر این ناهنجاری باید گفت که در این وضعیت زمانی که فک بسته می‌شود، معمولا دندان‌های دو فک روی‌هم به درستی قرار نمی‌گیرند. در ادامه انواع مال‌اکلوژن‌هایی که رایج بوده و عموما با سیمکشی دندان در فردیس قابل درمان هستند را توضیح می‌دهیم.

شلوغی دندان ها: برای مثال زمانی که فضای کافی برای رشد دندان ها وجود نداشته باشد و دندانها بر روی هم دیگر به شکلی نامرتب رشد کنند. کودک دچار مشکل شلوغی دندان‌ها است.

فاصله بین دندانها: اگر کودک شما در بین دندان هایش فاصله غیر طبیعی و بیش از حد دارد روش درمانی ارتودنسی توصیه می‌شود.

اورجت: وقتی اتفاق می‌افتد که دندان‌های جلویی فک بالا از دندان‌های فک پایین جلوتر قرار بگیرند.

اپن بایت: وضعیتی که دندان‌های فک بالا و پایین به‌ همدیگر نمی‌رسند.

اوربایت: در این ناهنجاری برعکس اورجت دندان‌های جلویی فک بالا به شکلی غیرطبیعی از دندان‌های جلویی فک پایین جلوتر هستند.

آندربایت: زمانی که تمام دندان ‌های فک پایین جلوتر از دندان‌ های فک بالا قرار می‌گیرند آندربایت می‌گویند. برای دریافت درمان سیمکشی دندان در فردیس و اطلاعات بیشتر به کلینیک کیانا مراجعه کنید.

کراس بایت: در وضعیتی که یک یا حتی چند دندان در فک بالا به سمت گونه‌ها یا زبان نزدیک‌تر بوده و به طور کلی دندان‌های فک بالا عقب‌تر از دندان‌های فک پایین قرار گرفته‌اند کراسبایت می‌گویند.

انحراف میدلاین: میدلاین یا همان خط میانی به خطی می‌گویند که از قسمت تماس بین دو دندان جلویی فک بالا عبور می‌کند. این خط دقیقا باید با مرکز بینی و لب هم تراز بوده اما اگر خط میانی از مرکز دور باشد دچار انحراف میدلاین شده است.

چرخش دندانها: هنگامی که یک ویا چند دندان در دهان چرخیده باشد بنابراین سبب نامرتبی دندان‌ها و ایجاد ظاهری نازیبا خواهد شد.

دندان‌های پس‌ و پیش: زمانی رخ می‌دهد که دو دندان در جای یکدیگر رشد می‌کنند. برای مثال دندان نیش در جای دندان‌‌های آسیاب کوچک رشد کند.

ناهنجاری‌هایی که ذکر شدند در یکی از کلاس‌های مال‌ اکلوژن دسته‌بندی می‌شوند. در این دسته بندی رابطه بین هردو  فک بالا و پایین و همچنین موقعیت و فاصله دندان‌ها مشخص می‌شوند. اگر به دنبال سیمکشی دندان در فردیس هستید با ما تماس حاصل فرمایید. جهت مشاوره رایگان برای سیمکشی دندان مراجعه نمایید.

ارتودنسی در فردیس

ارتودنسی کودک در فردیس

بعضی از افراد فکر می‌کنند که ارتودنسی کودک در فردیس فقط جنبه زیبایی دارد و به همین علت آن را خیلی جدی نمی‌گیرند. ولی باید بدانید که بسیاری از ناهنجاری‌های دندانی می‌تواند منجر به اختلال در جویدن و سختی در گاز زدن و یا حتی تکلم کودک شود. همچنین داشتن لبخندی زیبا و وجود تناسب بین دهان و صورت نیز دست آورد دیگر روش درمانی ارتودنسی در بچه‌هاست.

داشتن دندان‌هایی تمیز و مرتب می‌تواند نشانه سلامت عمومی دهان و دندان کودکان باشد. در حقیقت ارتودنسی کودکان در مراقبت ‌های بهداشتی دهان و دندان بسیار مهم‌تر از چیزیست که فکرش را بکنید. چرا که دندان‌های صاف و منظم کمتر در خطر پوسیده شدن، احتمال ابتلا به بیماری لثه و سایر آسیب‌‌ها قرار می‌گیرند.

یک متخصص ارتودنسی برای ارتودنسی کودک در فردیس از ابزارهای پزشکی گوناگونی مثل براکت‌، هدگیر، سیم فلزی، نگهدارنده‌ها و پلاک‌های شفاف استفاده می‌کند. البته که به کارگیری این ابزار و وسایل به نوع ارتودنسی دندان کودک شما بستگی دارد. در ابتدا دندانپزشک با معاینه دندان‌ها مشکل را را تشخیص داده و سپس با توجه به نوع و شدت اختلال دندانی بهترین روش درمانی ارتودنسی را انجام می‌دهد.
در بعضی از مواقع احتمال دارد متخصص ارتودنسی متحرک دندان را برای فرزند شما پیشنهاد کند. در حقیقت به کارگیری ارتودنسی ثابت برای کودکان مناسب‌تر خواهد بود. چرا که ارتودنسی متحرک به همکاری بالای کودکان نیازمند است و امکان دارد کودک به طور مرتب آن را استفاده نکند.
در این بخش به معرفی انواع شیوه‌های مرتب سازی دندان‌ها می‌پردازیم.
انواع بریس‌ها برای ارتودنسی کودکان در فردیس وجود دارند. مثل بریس‌های سنتی که بریس‌های کلاسیک فلزی هستند که برای اصلاح نامرتبی فک و دندان کودک استفاده می‌شوند. در عوض بریس‌های سرامیکی بخاطر شکل‌شان کمتر به چشم آمده و جنبه زیبایی بیشتری نیز دارند.

ارتودنسی کودک در فردیس به روش لینگوال براکت‌ها در پشت دندان قرار گرفته و امکان دارد که تمیز کردن آن‌ها دشوار باشد.
مینی ایمپلنت در ارتودنسی کودکان با دستگاه انکوریج یا همان مینی اسکرو موقتی که باعث ثبات بیشتری برای حرکت دندان و فک کودکان می‌شود.
در شیوه ارتودنسی متحرک و نامرئی براکت‌ها شفاف بوده و حتی قابلیت جابجایی در طول روز را دارا هستند.

ارتودنسی کودک در فردیس
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.