دندان پزشکی اطفال در تهران

دندان پزشکی اطفال در تهران

اگر به دنبال دندان پزشکی اطفال در تهران می‌باشید کلینیک کیانا جزء سه دندانپزشکی ممتاز در تهران و کرج است. همچنین دندانپزشکی کیانا با بهترین دستگاه‌ها در محیطی مجهز با فضایی مناسب کودکان در تهران تمامی خدمات مربوط به دهان و دندان فرزندان شما را در اسرع وقت انجام خواهد داد. در کیانا دیگر نگران زمان طولانی انتظار و نوبت دهی نباشید. دکتر بهاره ظفری در تهران با برخورد شایسته با کودکان شما هم برای کودک و هم برای والدین او خیالی آسوده و خاطر جمع به ارمغان می‌آورد. از برترین دندان پزشکی اطفال در تهران کلینیک دندان پزشکی کیانا تحت مدیریت دکتر بهاره ظفری اس که آماده خدمت رسانی به تمام مراجعین از تهران می‌باشد.
مراقبت و بهداشت دهان و دندان از سن کودکی متاسفانه از جمله مواردی به حساب می‌آیند که در کشور ما به آن کمتر توجه می‌کنند. همین امر سبب بروز مشکلات سلامتی مربوط به دهان و دندان در سنین بالاتر می‌گردد. رسیدگی و مراقبت از دندان‌ها باید از همان سنین پایین کودکی توسط والدین آموزش داده شود تا از مشکلات جدی دهان و دندان پیشگیری کنند. همچنین خیلی از والدین به دلیل اضطراب و استرس فرزندانشان از دندان پزشکی، به دنبال بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران می‌گردند تا از آسایش کودک خود مطمئن شوند.
ما به شما دندان پزشکی کیانا را معرفی می‌کنیم که با متدهای رفتاری دکتر متخصص بهاره ظفری می‌توانید از آرامش کودک خود و بهترین درمان برای او خاطر جمع باشید. برای ارتباط بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

البرز ، فردیس بلوار شهدای فردیس فلکه سوم قبل از کوچه ۳۵ غربی جنب داروخانه دکتر نیشابوری طبقه پایین

بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران

والدین برای مشکلات دندانی فرزندانشان همواره به دنبال بهترین دندانپزشکی اطفال در تهران هستند. اما بهتر است قبل از جدی شدن مشکلات دهان و دندان کودکان به آن‌ها آموزش‌های لازم جهت رعایت نکات بهداشتی و مراقبت از دندانهایشان توسط والدین داده شود. در این بخش به بیان شیوه‌های مراقبتی دندان‌های کودکان می‌پردازیم.

رعایت بهداشت دهان و دندان در دوران کودکی سبب می‌شود که باقی بخش‌های بدن نیز سلامت بمانند. چرا که دندان‌های سالم به شخص کمک می‌کنند تا غذا را به خوبی جویده و مواد غذایی مصرفی به شکلی کامل و بهینه وارد سیستم گوارشی بشوند. پس با وجود دندان هایی سالم انرژی و مواد مغذی لازم برای رشد اندام‌های بدن کودک به خوبی فراهم می‌گردد. مراقبت و رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان را باید از زمان کودکی آغاز نمود.

از آنجایی که کودکان درک کاملی از اهمیت نگهداری و مراقبت از این طلای سفید را ندارند این وظیفه بر عهده والدین آن‌هاست تا به فرزندانشان آموزش بدهند. در ادامه این بخش راهکارهای مراقبتی از دندان‌ها و نکات مرتبط با بهداشت دهان را برای شما والدین دلسوز جمعآوری نموده و در اختیارتان می‌گذاریم. امیدواریم که با رعایت نمودن نکات این مقاله کودک‌تان دندان‌های سالم‌تری داشته و لبخند زیباتری بزند.

دندان پزشکی اطفال در تهران

والدین برای اینکه فرزندانشان دندان‌هایی سالم داشته باشند باید چه کنند؟
دندان‌ها از بخش‌های مهم بدن می‌باشند که در صورت مراقبت درست تا آخر عمر فرد به انسان به خوبی خدمت خواهند کرد. رعایت نکات بهداشتی برای حفظ دندان‌ها را مثل باقی اعضا بدن باید از دوران کودکی آغاز نمود.

در واقع کودکان نسبت به مراقبت از خودشان اطلاع و درک کاملی نداشته و آگاهی درستی از اهمیت مراقبت از ارگان مهمی چون دندان‌ها را ندارند.

به همین جهت این از وظایف والدین می‌باشد که آموزش نگهداری و مراقبت از بدن را به فرزندان خود بیاموزند.

همچنین تا وقتی که کودکان به اندازه کافی بزرگ و بالغ گردند تا به تنهایی قادر به مراقبت از خود باشند. این بر عهده والدین است که سلامت دهان و دندان کودک را جدی بدانند و به فعالیت‌های بهداشتی کودکان نظارت دقیقی داشته باشند. 

دندان پزشکی اطفال در تهران
دندان پزشکی کیانا
نمونه درمان های دندان پزشکی کیانا

دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی در تهران

والدین همواره نگران ترس کودکشان از محیط دندان پزشکی هستند. به همین دلیل تمایلی به مراجعه جز مواردی که دندان درد امان کودک را می‌برد ندارند. حتی بابت این موضوع که برخی دندان پزشکان در صورت عدم همکاری کودک، فرزندشان را بیهوش می‌کنند دلواپس می‌شوند. دندانپزشکی اطفال بدون بیهوشی در تهران به والدین اطمینان خاطر می‌دهد که با رفتارهای روان شناسانه و با شناسایی عامل ترس کودکان، فرزندان شما را بدون بیهوشی درمان می‌نماید.
نخستین گام برای مدیریت ترس در کودکان، شناسایی علت اضطراب آن‌ها توسط دندانپزشک می‌باشد. تا بتوان دیدگاه نادرست کودک از دندان پزشکی را با متدهایی خاص هر نوع ترس تغییر داد.
در ادامه به برخی از دلایل ترس کودکان از محیط دندانپزشکی و دندان پزشک خواهیم پرداخت.
اغلب کودکان تنها به این جهت که در سن پایین همه چیز را نمی‌توانند کامل درک کنند، دچار اضطراب می‌شوند. حتی امکان دارد کودک تا کنون به مطب دندانپزشکی نرفته باشد. ولی داستان‌های ترسناکی که در این زمینه از دوستانش شنیده باعث اضطراب او گردد.
گاهی ممکن است در زمان معاینات و باز کردن دهان، تنفس کودک به ویژه کودکانی که از راه دهان تنفس می‌کنند دشوار ‌شود. در این شرایط برخی کودکان دچار استرس می‌شوند.
در بعضی موارد کودک به علت تجربه درد در مراجعات قبلی به دندانپزشکی، خاطره بدی داشته که باعث ترس وی شده است.
گاهی نیز ترس کودک به خاطر حس ضعیف بودن و دراز کشیدن مداوم با دهانی باز بر روی صندلی دندانپزشکی است که می‌تواند کودک را کلافه کرده و یا بترساند. در این وضعیت سازگاری دندان پزشک با کودک و دادن اطمینان خاطر به او ضروری است.
کلینیک کیانا یک دندان پزشکی اطفال بدون بیهوشی در تهران است که برای شما والدین دلسوز که به فکر آرامش کودک خود هستید با بهترین روش‌های درمانی و شیوه‌ای روان شناسی کودک فرزندان شما را بدون نیاز به بیهوشی مداوا می‌کند.

دندان پزشکی اطفال در تهران
دندان پزشکی اطفال در فردیس

دندانپزشکی کودکان در تهران

برای مراجعه به دندانپزشکی کودکان در تهران به کیانا کلینیک تماس حاصل کنید.

همانگونه که ذکر شد نظارت و آموزش نگهداری دندان‌ها از سن پایین از وظایف پدر و مادر به شمار می‌آید. در ادامه این بخش اصول و نکات کلی به منظور مراقبت از دندان‌های فرزندانتان را خدمت شما والدین دلسوز بیان خواهیم کرد.

در این بخش به بیان ضرورت مراقبت از لثه‌ و دندان‌ها در هنگام نوزادی می‌پردازیم. نگهداری و مراقبت دهان و دندان از زمان نوزادی آغاز می‌گردد. به شکل کلی پس از گذشت یک ماهگی کودک ضرورت دارد که مادران بعد از تغذیه نوزاد با شیر خود لثه‌های او را با دستمالی نخی و تمیز به آرامی پاک نمایند. این کار به این جهت انجام می‌شود تا شیر بر روی لثه کودک باقی نماند.

همچنین وسیله‌های کوچکی به این منظور در داروخانه‌ها قابل خریداری هستند. که به شکل یک انگشتانه می‌یاشند که در قسمت سری آن برس نرم و کوچکی وجود داشته. از این مسواک‌های انگشتی نیز می‌شود برای تمیز نمودن دهان و لثه‌ های نوزاد استفاده کرد. اگر به دنبال دندان پزشکی کودکان در تهران هستید مراجعه کنید.

حتی بعضی معتقد هستند که این عمل والدین باید از همان روزهای نخست تولد نوزاد آغاز گردد. ولی شرایط نوزاد در هفته‌های اول حساس بوده پس منطقی است این کار را به بعد از یک ماهگی موکول نمود. برای مسواک زدن باید تا بعد از جوانه زدن اولین دندان کودک صبر کرد.  نیازی نیست که از همان اول برای کودک از خمیردندان استفاده نمود. می‌توان برای کودک حتی با آب خالی مسواک زد. بهترین دندان پزشکی کودکان در تهران دندان پزشکی کیانا آماده خدمت رسانی به فرزندان شماست.

توصیه‌هایی از دندانپزشکی کودکان در تهران برای والدین دلسوزی که به سلامت دندان‌های کودک خود اهمیت می‌دهند.

یادتان باشد که نوزاد در حالی که شیشه شیر در دهانش است و یا در حال مکیدن سینه مادر است نباید به خواب فرو برود. چرا که این کار موجب پوسیدگی دندان‌ها شده و نیز سلامت دهان و دندان نوزاد را به خطر می‌اندازد. برای داشتن روتین پاکسازی دهان نوزاد و جلوگیری از فراموشی این امر توصیه می‌شود تغذیه کودک با شیر را طوری تنظیم کرده که قبل از خواب نوزاد بتوانید لثه‌های او را تمیز کنید. ولی اگر فرزند شما از آن دسته از کودکانی است که عادت داد در هنگام شیر خوردن خوابش ببرد. بهتر است دهان نوزاد را پیش از آخرین وعده غذایی او پاکیزه نمایید تا حد الامکان شیر کمتری بر روی لثه‌هایش باقی بماند.

دندان پزشکی اطفال در تهران
دندان پزشکی اطفال در تهران

دندانپزشکی خوب اطفال در تهران کجا بریم

اگر به دنبال یک دنداپزشکی خوب اطفال در تهران هستید تا در آنجا کودک دلبندتان بدون ترس درمان شود دندان پزشکی کیانا با تخصص در حوزه کودکان برای خدمت‌رسانی به شما عزیزان آماده است. گاهی این سوال برای والدین پیش می‌آید که دندانپزشکی خوب اطفال در تهران کجا بریم برای جواب باید بگوییم که بهتر است کلینیکی را انتخاب کنید که در زمینه کودکان و روش‌های ارتباطی با آن‌ها تجربه کافی داشته باشد. ما به شما اطمینان می‌دهیم که در دندانپزشکی ما کودک شما دیگر هرگز از دندان‌پزشکی وحشت نخواهد داشت.

اما چه بهتر که والدین بدانند برای بهداشت و سلامت دندان فرزندانشان چه اقداماتی انجام دهند تا ضمن داشتن دندان‎‌هایی سالم، کودک به مراقبت از خود و دندان هایش اهمیت داده و آموزش ببیند. از جمله کارهای مهمی که باید در سنین پایین به کودک آموزش داده شود، این است که از خوراندن زیاد شیرینی‌جات به کودک خود پرهیز کنید. حتی برای تشویق او به مکیدن پستانک، نباید پستانک را به مواد قندی آغشته کنید. چرا که با این عمل ذائقه کودک به خوردن شیرینی‌جات عادت خواهد کرد. اگر مقدور است پیشنهاد می‌شود که برای فرزند دلبندتان پستانک ارتودنسی خریداری کنید. این پستانک ارتودنسی متناسب با ارگونومی دهان نوزادان ساخته شده و سبب می‌گردد فشار کمتری به لثه‌ و دندان‌های شیری در حال تشکیل نوزاد وارد بشود. همچنین از بروز ناهجاری‌های فک و دهان و دندان کودک پیشگیری می‌نماید.

در این بخش به بیان اهمیت مراقبت از دندان‌های شیری فرزندان خواهیم پرداخت. بعضی والدین به غلط تصور می‌کنند که دندان‌های شیری کودک نیازی به مراقبت ندارن چون پس از شش سالگی کم کم شروع به افتادن می‌کنند و دائمی نخواهند بود. این باور به طور کامل اشتباه است. در ابتدا باید بدانید که در مرور زمان پوسیدگی دندان منجر به بروز عفونت می‌شود و این عفونت احتمال دارد به دندان‌های دائمی که زیر لثه‌ها می‌باشند نیز آسیب می‌زند. حتی ممکن است موجب بروز بیماری ‌های لثه و ضعیف شدن آن بشود. همچنین امکان دارد پوسیدگی دندان شیری با درد همراه باشد که تحمل کردن این درد فعالیت‌های روزمره فرزند شما را مختل می‌نماید. بر خلق‌وخوی او اثری منفی دارد. و مورد بعدی که بسیار اهمیت دارد این است که احتمالا کودک به مسواک نزدن عادت کرده و نسبت به سلامت دندان‌هایش بی‌توجه بشود. عادت دادن کودکان به مسواک زدن از سن پایین در کودکان کار دشواری است. اما اگر از همان ابتدای سن کودکی این یادگیری و عادت در او ایجاد شود، به یک روتین عادی در زندگی وی تبدیل خواهد شد.

بله. بچه‌های کوچک شما حتما باید قبل از خواب مسواک بزنند. همچنین خوردن شیرینی و سایر موادغذایی بعد از مسواک، قدغن است. چرا که باکتری‌های داخل دهان برای رشد از این مواد تغذیه می‌کنند و باعث پوسیدگی می‌شوند. اما نوشیدن آب مشکلی ندارد.

شاید برایتان جالب باشد که دهان شویه یکی از محصولات عالی برای دهان و دندان است.اما باید بدانید که ضروری هم نیست.اما می‌تواند به جلوگیری از بیماری‌های مزمن کمک نماید.

میزان نرمی مسواک خیلی پر اهمیت است.و اگر شما انتخاب نتدرستی برای مسواک کودکتان داشته باشید ممکن است به لثه‌ها آسیب وارد شود. حائز اهمیت است که برس مسواک باید بسیار محکم باشد.تا قدرت از بین بردن پلاک‌های دندانی را دارا باشد.

یک مسواک خوب اول از همه باید نرم باشد و اگر دست‌ها با شدت عمل کرد لثه آسیبی نبیند. و جرم‌های دندان را به خوبی پاک نماید.و اینکه جنس خوبی را داشته باشد.

اگر زمانی که والدین علایم پوسیدگی دندان‌های کودک را مشاهده کردند به‌ ‌موقع به دندانپزشک متخصص کودکان مراجعه نمایند. از پیشرفت پوسیدگی دندان‌های شیری جلوگیری می‌شود و کودک نیازی به درمان‌های عصب‌کشی پیدا نمی‌کند.

دندان پزشکی اطفال در تهران

دندانپزشک کودک در تهران

یک دندانپزشک کودک در تهران باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند به خوبی با کودکان ارتباط برقرار کرده و درمان‌های مناسب را ارائه دهد. دندانپزشک متخصص بهاره ظفری با سابقه درخشان در عرصه درمان کودکان تجربه‌ مثبتی برای کودکان شما به ارمغان می‌آورد.
یک دندان پزشک کودک باید تجربه و تخصص در کار با کودکان تسلط بر روش‌های درمانی و تکنیک‌های مناسب برای سنین مختلف کودکانه را داشته باشد. او باید با مهارت‌های ارتباطی عالی توانایی ایجاد رابطه دوستانه و قابل اعتماد با کودکان و والدین دارا باشد.
همچنین می‌تواند با استفاده از روش‌های متنوع باعث کاهش استرس و ترس کودکان شود.
یک دندانپزشک خوب به نگرانی‌ها و نیازهای خاص کودکان در سنین مختلف توجه نموده و درک می‌کند.
همچنین توانایی برخورد با رفتارهای متفاوت کودکان و برخورد با آن‌ها به شیوه‌ای آرام و مطمئن و با صبر و حوصله را دارد.
در دندانپزشکی کیانا دکتر بهاره ظفری ضمن انجام درمان به کودک و حتی والدین اطفال کم سن اطلاعات و راهنمایی‌های مناسب درباره بهداشت دهان و دندان کودک و عادات صحیح ارائه می‌کند. کلینیک ما محیطی دوستانه داشته و با استفاده از رنگ‌های جذاب و تجهیزات مناسب سبب جلب اعتماد کودک خواهد بود.
دندان‌پزشکی که تجربه و تخصص کافی در زمینه‌های مختلف درمان‌های دندانپزشکی داشته باشد.
توانایی برقراری ارتباط مؤثر و آرامش‌بخش با بیماران و توضیح واضح درمان‌ها و گزینه‌های درمانی را دارد.
با تکنولوژی‌ها و روش‌های جدید در دندان‌پزشکی آشناست.
اصول بهداشتی و ایمنی در محیط مطب را رعایت می‌کند و همواره از تجهیزات استریل شده استفاده نماید.
وضعیت بیمار را بعد از درمان چک کرده و حتی مشاوره‌های لازم بعد از درمان ارائه می‌دهد.
نیازهای بیمار را درک نموده و محیطی راحت و دوستانه جهت ارتباط با کودک فراهم می‌کند.
این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا دندان‌پزشکی خوب و قابل اعتماد پیدا کنید.
یک دندانپزشک کودک خوب با داشتن تمام این ویژگی‌ها می‌تواند تجربه‌ای مثبت و موفق برای کودکان و والدین آن‌ها فراهم آورد.
جهت مشاوره با دندان پزشک متخصص کودکان در کیانا کلینیک با ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.