دندان پزشکی اطفال در فردیس

دندان پزشکی اطفال در فردیس

دندان پزشکی اطفال در فردیس با نام دندان پزشکی کیانا با ارائه خدمات بی نظیر در حال فعالیت می‌باشد. دندان پزشکی کیانا با بیش از چند سال سابقه فعالیت در زمینه درمان دندان‌های کودکان در کنار شما می‌باشد. شما تنها کافیست با ما تماس حاصل فرمایید تا راهنمایی‌های لازم توسط مسئولان کلینیک به شما ارائه شود.همه کودکان از یک سنی به بعد دندان‌های شیری شان رشد می‌کند. و جالب است بدانید که تاهنگامی که داندان‌های اصلی کاملا نیفتادن و تا رشد کامل آنها هنوز زمان مانده است ، باید تحت نظر بهترین دندان پزشک اطفال ، باشند تا در صورت بوجود آمدن هر گونه مشکلی ، بتوان آنرا درمان نمود.

دندان پزشکی اطفال در فردیس

دندان پزشکی اطفال در کرج

اگر شما به دنبال دندان پزشکی اطفال در کرج هستید ، به شما این نوید را بدهیم که دندان پزشکی کیانا در فردیس را که جز 3 تای برتر در کرج و تهران است را انتخاب نمایید. البته شما دیگر نیازی نیست برای چکاپ‌های ماهانه کودکتان مسافت‌های زیادی را آن هم در ترافیک زیاد کرج طی نمایید.

اما سوال اینجاست بهترین دندان پزشکی اطفال در کرج چه ویژگی‌هایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی‌هایی که یک دندان پزشکی اطفال باید داشته باشد حضور و وجود یک دندان پزشک متخصص اطفال است که به غیر از تخصص باید از تجربه بالایی برخوردار باشد.

مطب دندان پزشکی باید محیطی مناسب برای کودکان داشته باشد که کودک در آنجا احساس ترس و استرس نداشته باشد. و اما یک ویژگی مهم همین موضوع است که کودک اگر احساس ترس را داشت ، از طرف دندان پزشک مربوطه واکنش مناسب داشته باشد. یعنی دکتر مربوطه به مباحث سمت روانشناسی کودک تسلط داشته باشد.

اما بهداشت مجموعه هم باید کاملا رعایت شده باشد. استریل بودن تمام تجهیزات پزشکی حائز اهمیت است.

صبوری، خلاقیت،در دسترس بودن همیشگی دندان پزشک و شفافیت درمات از دیگر ویژگی‌های مهم یک دندان پزشکی است.

دندانپزشکی کیانا مجهز به مدرن‌ترین دستگاه‌ها و امکانات لازم برای ارائه بهترین خدمات به شما عزیزان و فرزندانتان می‌باشد. این دندان پزشکی اطفال در کرج از لحاظ موقیت مکانی برای مسیرعبور ومرورافراد کم توان و ناتوان و نیز امکانات رفاهی لازم را داراست.
نوبت ‌دهی به بیماران یک موضوع بااهمیت برای بیمار و پزشک است. کلینیک کیانا برای جلوگیری از هرگونه خللی در نوبت دهی پرسنلی با رفتاری خوب و شایسته به کار می‌گیرد تا نوبت دهی به بهترین نحو تلفنی یا حتی حضوری انجام پذیرد. همچنین برای فراهم نمودن راحتی تمامی مراجعین در این کلینیک انواع خدمات درمانی دندان را توسط دکتر بهاره ظفری ارائه می‌شود. در واقع متدهای درمانی دندان‌پزشکی کیانا با آپدیت روش‌های درمانی جهانی بروز می‌گردند.
کلینیک کیانا انواع درمان‌های عمومی تا خدمات تخصصی و زیبایی از جمله ترمیم دندانی و کامپوزیت دندان در فردیس را با بهترین متدها ارائه می‌دهد.

دندان پزشکی اطفال در فردیس

اگر شما هم به دنبال بهترین دکتر دندان پزشکی اطفال در فردیس هستین حتما کلیک نمایید تا بهترین دندان پزشک اطفال را به شما معرفی نماییم.

هزینه دندان پزشکی اطفال در فردیس

همیشه برای مراجعه کنندگان ما سوال اینست که هزینه دندان پزشکی اطفال چقدر است ؟ و پاسخ ما به شما اینست که هزینه دندان پزشکی برای کودک شما به عوامل مختلفی مربوط است ، به همیت دلیل ما قادر نیستیم قیمت خیلی دقیقی را در این مقاله عرض نماییم. اما می‌توانیم به توضیح دقیق این عوامل بپردازیم:

  1. نوع مشکل درمانی
  2. مرحله تشخیص و مراحل درمان
  3. تجهیزات و مواد بکار رفته شده
  4. سابقه بیماری کودک

یک : نوع مشکل دندان کودک : هزینه درمان دندان کودکان در آغاز به نوع مشکل درمانی ، و حد تاثیر آن بر سلامت دندان کودک و پیچیدگی درمان بستگی دارد.

دو :شناسایی مشکل و درمان : این مرحله به دقت علمی دندانپزشک و مرحله تعیین نوع و مراحل درمان بستگی دارد.

سه : تجهیزات و مواد بکاررفته شده : اینکه دندان پزشک مربوطه از چه موادی برای دندان کودک شما ، استفاده می‌کند هم در هزینه درمان بسیار تاثیر گذار است.

چهارم : سابقه بیماری : اگر کودک شما دارای سابقه بیماری دندانی باشد، و یا اینکه جراحی دندان پیچیده داشته باشد خب طبیعتا هزینه بیشتری را دارد. البته در ادامه این نکته را هم باید خاطر نشان کرد که پوشش بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی تاثیر زیادی در کاهش هزینه دندان پزشکی اطفال دارد. برای اطلاع دقیق از قیمت‌ها با ما تماس حاصل فرمایید.

مصاحبه با جام و جم دکتر بهاره ظفری

02636525965 || 02636503713

info@kianaclinic.com

البرز ، فردیس بلوار شهدای فردیس فلکه سوم قبل از کوچه ۳۵ غربی جنب داروخانه دکتر نیشابوری طبقه پایین

دندان پزشکی اطفال بدون بیهوشی در فردیس

آیا برای درمان دندانپزشکی کودکم را بیهوش کنم؟
گاهی اوقات پدر و مادرها به دلیل سن کم کودک و بیقراری‌های او به برخی مراکز دندانپزشکی مراجعه میکنند. و متاسفانه با جمله هایی مانند : کودک شما غیر همکار است، کودک شما بیش فعال است، کار دندان کودک شما باید با بیهوشی انجام شود مواجه میشوند. این سوال‌ها در ذهنشان بوجود می‌آید که آیا این کار را انجام دهند یا خیر؟ و آیا بیهوشی برای کودک مضر است یا مفید؟ آیا اگر شش ماه بعد دوباره دندانهای کودکشان درد گرفت باز هم می خواهند او را بیهوش کنند؟

اگر تا کنون بیهوش شده باشید میدانید که عوارض بعد از بیهوشی چیست ، گاه بیمار بعد از بیهوشی دچار اختلال ادراک بلندمدت می‌شود و روان‌آشفتگی او ممکن است،  هفته‌ها یا ماه‌ها به طول انجامد.

این حالت در سالمندان و بیمارانی که تحت بیهوشی برای عمل جراحی قلب قرار می‌گیرند شایع‌تر است. خطرات بیهوشی شامل خطرات با ریسک بالا مثل مرگ،آمبولی ریه، سکته قلبی و خطراتی با ریسک خیلی کمتر از جمله تهوع و استفراغ بعد از عمل و اقامت طولانی مدت در بیمارستان است.

احتمال وقوع این‌ها به عواملی چون میزان سلامتی بیمار، شرایط بیمار، دارا بودن بیماری های سیستمیک و نوع بیهوشی بستگی داردبه بیان ساده تر بیهوشی در کودکی که دارای سلامت کامل جسمی است ریسک کمتری دارد. ولی بیهوشی در کودکی که دارای بیش فعالی یا اوتیسم یا بیماری های زمینه‌ای مثل فشار خون ، قندخون و … است دارای ریسک بالاتری است. که البته همکاران دندانپزشک عزیزی که در مراکز درمانی دیگر با بیهوشی کار انجام میدهند با سنجش این شرایط ریسک این خطرات را تا جای ممکن کاهش میدهند.

ولی ما در مطب دندانپزشکی کیانا از بیهوشی استفاده نمیکنیم و با کار روانشناسی تا جای ممکن تمامی خدمات دندانپزشکی را بدون بیهوشی به کودکان و اطفال عزیز ارائه میدهیم و سعی میکنیم شانسی برای فرار از بیهوشی کودک دلبندشان باشیم.

دندان پزشکی اطفال در فردیس

دندان پزشکی کودکان بیش فعال

به دلیل نیازهای خاص و پر اهمیت دندانی نوزادان، کودکان و نوجوانان، پزشکی رشته تخصصی دندان پزشکی اطفال ایجاد شده تا پاسخگوی نیاز آن ها باشد. در رشته تخصصی دندانپزشکی کودکان به نیازهای دهان و دندان بچه‌ها پاسخ داده می‌شود و یکی از اقدامات آن شناخت و پیشگیری از بروز مشکلات شایع دهان و دندان در سنین پایین می‌باشد. دندان پزشکی کودکان بیش فعال در کرج با عنوان کلینیک دندان پزشکی کیانا آماده ارائه خدمات به شما دوستان عزیز می‌باشد.

برخی از کودکان با علائم ناتوانی در توجه کافی، عدم تمرکز درست، پرحرفی، مشکل در یک ‌جا نشستن برای مدت مشخص، عدم توانایی آهسته بازی کردن، و تحرک و فعالیت بیش از حد مبتلا به بیش فعالی می‌باشند، که برای درمان های دندانی این کودکان باید ملاحظات خاصی رعایت گردند. چرا که کودکان با انواع مختلف اختلالات بی توجهی مشکلات و مسائل بیشتری در خصوص مراقبت های دندان پزشکی دارند.

دندان پزشکی کودکان بیش فعال در فردیس

گزارش‌هایی از مشکلات کنترل رفتاری در طی مراقبت‌های دندانی در بیماران بیش فعال وجود دارد، که حاکی از رفتار بیماران کم سن و سال مبتلا به بیش فعالی در دندانپزشکی‌ها، می‌باشند. در کل به نظر می‌رسد خطر مشکلات دندانی در این بیماران رو به افزایش می‌باشد.
چرا که بچه های دارای ADHD از نظر رعایت بهداشت دهان ضعیف تر عمل می‌نمایند. به عبارت دیگر، این کودکان غذا و مایعات بیشتر مصرف کرده ولی کمتر مسواک می‌زنند.
کلینیک تخصصی دندان پزشکی کیانا با رعایت ملاحظات دندان پزشکی ویژه کودکان بیش فعال با هدف
پیشگیری از مشکلات سلامت دهان و دندان به همراه پیشبرد رفتارهای مثبت و پذیرش مراقبت‌های دندانی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان می باشد.

دندان پزشکی اطفال در فردیس

کامپوزیت ترمیمی دندان اطفال یکی از حساس ترین مواردی است که دندان پزشک متخصص باید با ظرافت خاص آنرا به انجام برساند، برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت کلیک نمایید. 

بهترین دندان پزشکی کودکان بیش فعال در فردیس

بسیاری از بیماران مبتلا به ADHD یا بیش فعالی در درمان دندانپزشکی مشکل دارند. به منظور کمک به این بیماران، اختلالات شنیداری و بصری محیط باید کاهش یابند. برای مثال رادیویا تلویزیون در اتاق نباید روشن باشد؛ همچنین برای کاهش سر و صدا در اتاق محل درمان باید بسته باشد و از قرار دادن محرک‎‌های بصری همچون اسباب بازی‌ها و کتاب در اتاق تا حدالامکان پرهیز نمود. ارتباطات باید قابل فهم و مشخص برای کودک باشد از جمله اینکه در مدت درمان چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟ چه کسانی حضور خواهند داشت یا فرایند درمان چقدر زمان خواهد برد؟ و بعد از این مراحل چه
پیش خواهد آمد. بهترین دندان پزشکی کودکان بیش فعال در فردیس با نام کلینیک دندان پزشکی کیانا در خدمت شما می‌باشد.

هدایت مستقیم بیمار برای نشستن ایستادن یا انجام حرکتی خاص در زمان فرایند وی را توجیه می‌نماید و برای همکاری بهتر ترغیب می کند. همچنین برای این کودکان استفاده از تصاویر رنگی و جذاب می تواند به عنوان ابزار کمکی برای آموزش مسواک زدن در منزل توصیه شده و نتیجه بهتری در پیش خواهد داشت. تحسین و تشویق برای کودکان در تمام زمینه های مراقبت‌های دندان ضروری می‌باشد.

یکی از دغدغه‌های اصلی مادران برای دندان‌های کودکانشان، عصب کشی دندان آنهاست،برای اطلاعات بیشتر در مورد عصب کشی دندان اطفال تنها کافیست کلیک نمایید.

دندان پزشکی اطفال در شهریار

در ادامه مطلب به بخشی از مهم ترین مشکلات دندان کودکان می‌پردازیم:

دندان‌های شیری کودک ، به دندان‌های گفته می‌شود که سفید تر از دندان های دائمی است و اولین موضوع تغییر رنگ دندان کودکان می‌باشد که این موضوع دلایل زیادی دارد.

یک : مصرف داروی خاص . اگر کودک شما داروی آهن یا مکمل‌های ویتامینی مصرف می‌کند.که همین موضوع باعث لک شدن دندان‌های شیری کودک می‌شود.و همینطور اگر مادر در دوران بارداری از آنتی بیوتیک‌ها هم استفاده نماید تاثیر گذار است.

دو : ممکن است پس از اینکه کودک شما دندان‌هایش رشد کند متوجه شوید در کل رنگ دندان‌های شیری آن قهوه‌ای یا زرد است. این مورد خاص است و زمانی اتفاق می‌افتد که کودک شما در زمان تولد مقدار خیلی زیادی بیلی‌روبین (bilirubin) در خون خود داشته است.

سه : مسواک زدن نامناسب. فرض کنیم دندان‌های کودک شما به طرز نامناسب و نادرستی مسواک زده شده است، طبیعی است که دچار باکتری شده است و تغییر رنگ دندان کودکتان را شامل شده است.

چهار : ضعیف شدن مینای دندان‌ها. هرگونه اختلال ژنتیکی درباره تشکیل دندان ،هم در لک شدن رنگ دندان‌ها موثر است.

پنج: استفاده بیش از اندازه فلوراید . بله به این موضوع فلوئوروزیس گفته می‌شود. خیلی از مادرها طبق موارد اشتباهی که شنیده‌اند،همراه با غذای کودک خود ، آب حاوی فلوراید می‌دهند که استفاده زیادش دردسرساز است.

شش:وارد شدن آسیب به دندان‌های کودک . درصورتی که به دندان‌های کودک شما آسیبی وارد شده باشد و خونریزی داخل دهان او اتفاق افتاده باشد، دندان تیره رنگ می‌شود.

دندان پزشکی اطفال در شهریار یا عنوان کلینیک دندان پزشکی کیانا آماده ارائه خدمات به کودک شما می‌باشد.

دندان پزشکی اطفال در رزکان

یکی از دلایلی که ممکن است برای کودکانتان به دندان پزشکی اطفال در رزکان مراجعه کنید می‌تواند پوسیدگی باشد. پوسیدگی دندان نشان دهنده تخریب شدن مینای دندان‌ها است. این شرایط ممکن است در هر شخصی ازجمله کودکان، نوجوانان و افراد بزرگسال مشاهده گردد. به این صورت که یک لایه چسبنده از باکتری‌ها به شکل مداوم و ماندگار بر روی دندان‌ تشکیل می‌شود. زمانی که فرد مواد غذایی یا نوشیدنی‌های قندی را مصرف می‌نماید، باکتری‌هایی که در پلاک دندان وجود دارند این مواد قندی را مصرف می‌کنند و در پایان این فرآیند در دهان اسید ترشح می‌گردد. این اسید در ادامه به مینای دندان‌ها حمله می‌کند و آن را از بین می‌برد. ضخامت پلاک تولید شده بر روی دندان‌ می‌تواند سبب شود که اسید ایجاد شده توسط باکتری‌ها به صورت درازمدت در معرض تماس با دندان‌ها قرار بگیرد و در طی زمان سبب تجزیه و تحلیل و نیز از بین رفتن مینای دندان‌ها گردد. به این صورت با سپری شدن زمان شخص با پوسیدگی دندان مواجه خواهد شد.
عقب‌رفتگی لثه‌ها از روی دندان‌ در زمانی که با افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های لثه همراه بشود، می‌تواند سبب شود ریشه‌های دندان در معرض تشکیل پلاک قرار گیرند. ریشه‌های دندان توسط پوششی با نام سمنتوم پوشیده شده اند که یک بافت نرم‌تر نسبت به مینای دندان می‌باشد. این بافت مستعد ایجاد پوسیدگی بوده و حساسیت بیشتری نسبت به سرما، گرما و تماس دارد.

دندان پزشکی اطفال در فردیس

دندان پزشکی اطفال در شهرک ناز

یکی از کارهایی که در دندان پزشکی اطفال در شهرک ناز انجام می‌شود فلوراید تراپی است. فلورایدتراپی یک روش درمانی و پیشگیری کننده از پوسیدگی دندان‌هاست و به منظور تقویت و استحکام دندانی به روش‌های مختلفی صورت می‌گردد. اگر شما نیز به سلامت دندان و دهان فرزندانتان اهمیت می‌دهید این روش درمانی پیشنهاد می‌شود. در ادامه به فواید و اهمیت و شرح کامل نحوه فلوراید تراپی می‌پردازیم.
فلوراید تراپی یک روش درمانی بسیار موثر برای تقویت شدن مینای دندان، کاهش ریسک پوسیدگی و پیشگیری از مشکلات بهداشتی دندان می‌باشد. به این شکل که غلظت بالایی از ماده فلوراید به تمام سطوح دندانی مالیده شده که این عمل سبب بالا رفتن سطح سلامت دهان و دندان می‌شود. فلوراید یک عنصر طبیعی می‌باشد که حتی در آب و غذا و بعضی از محصولات دندان‌پزشکی وجود دارد. همچنین این ماده سبب محکم نمودن دندان‌ها شده و باکتری‌های مضر را از بین می‌برد.
در این بخش به مزایای زیاد فلوراید درمانی اشاره می‌کنیم. فلورایدتراپی باعث افزایش و بهتر شدن جذب کلسیم و فسفات که دو عنصر حیاتی برای سلامت دندان‌ها می‌باشند می‌گردد. از دیگر مزایای آن پیشگیری از عفونت دهان و همچنین جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر می‌باشد. همچنین استحکام مینای دندان‌ها از دیگر مزایای آن است. فلوراید درمانی باعث کاهش ریسک پوسیدگی و درد در دندان‌ها خواهد شد.
در روش درمانی پیشگیری کننده فلوراید تراپی، ماده غلیظ فلوراید که دارای اسانس بوده طعم خوشایندی دارد تا کودک اذیت نشود توسط دندان‌پزشک روی سطح تمام دندان‌ها و حتی قسمت‌های بین دندانی مالیده می‌شود. قبل از فلوراید تراپی، باید در ابتدا سطح دندان‌ها کاملا تمیز و ضدعفونی بشوند. سپس ژل فلوراید را روی سطوح دندانی می‌زنند. این ماده باید برای مدتی روی دندان‌ها باقی مانده تا اثر خود را بگذارد. بعد از این مراحل دندانپزشک دهان کودک را با آب شست‌وشو خواهد داد. فلوراید تراپی به آسانی و سریع انجام می‌گردد، اما توصیه می‌شود که حتما در دندان پزشکی اطفال در فردیس و توسط یک دندان‌پزشک متخصص صورت بگیرد.

دندان پزشکی اطفال در مارلیک
دندان پزشکی اطفال در شهرک وحدت

دندان پزشکی اطفال در شهرک وحدت

خیلی اهمیت دارد که برای فلوراید تراپی به کدام دندان پزشکی اطفال در شهرک وحدت مراجعه می‌کنید. چرا که اگر فلوراید درمانی به صورت اصولی و توسط دندانپزشک متحصص انجام نشود می‌تواند زیان‌بار گردد و معایبی را ایجاد کند.

یکی از این معایب تغییر رنگ دندان‌هاست. اگر مقدار ماده فلوراید مصرفی بیش از اندازه مورد نیاز باشد، این امکان وجود دارد که بر روی رنگ دندان‌ها تاثیر گذاشته و سبب فلوروز دندانی شود که در نتیجه باعث ایجاد لکه روی سطوح دندانی خواهد شد. همچنین مصرف میزان زیادی از این ماده در دهان می‌تواند خطرناک باشد و موجب مسمومیت گردد. البته که این اتفاق نادر است ولی با این حال به احتمال خیلی کمی اگر در یک دندان پزشکی اطفال در فردیس که از آن مطمئن نیستید انجام شود احتمال وقوع عوارضی چون تشنج ، تضعیف سیستم عصبی و سایر اختلالات وجود دارند.

حتی گاهی ممکن است که باعث آلرژی در شخص شود. چرا که بعضی افراد به ژل فلوراید با خارش، قرمز شدن و تورم واکنش نشان می‌دهند. از دیگر عوارض این روش اور دز فلوراید است که با مصرف غلط و روش نادرست استفاده از ژل فلوراید مرتبط بوده که سبب ایجاد مشکلاتی می‌شود.

دندان پزشکی اطفال در مارلیک

بعد از پایان فلورایدتراپی باید به توصیه‌هایی که دندان پزشک به شما می‌کند عمل نمایید. باید بعد از فلوراید درمانی غذا و خوراکی‌های سفت و سخت نخورید. به مدت ۲۴ ساعت یعنی یک شبانه روز از مسواک زدن و حتی نخ دندان کشیدن خودداری کنید.تغییر رنگ دندان‌ها طبیعی است و جای نگرانی نیست چرا که بعد از مدتی به حالت اولیه بازمی‌گردد. پس از فلوراید تراپی از خوردن و نوشیدن خوراکی‌های شیرین و اسیدی پرهیز کنید. اگر آلرژی دارید، از داروهای مسکنی که فقط دندانپزشک تجویز نموده برایتان، استفاده کنید. لازم نیست که صبر کنید تا وارنیش خشک شود، چون در زمان تماس با مایعات خودش روی دندان سفت خواهد شد.

مدت زمان آن به نوع فلورایدتراپی و تشخیص دندانپزشک بستگی دارد، ولی به طور معمول چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد و ما بین ۱۵ الی ۳۰ دقیقه انجام خواهد شد.

خیر، با اینکه کودکان بیشتر در معرض ریسک پوسیدگی دندان‌ها می‌باشند، اما در بزرگسالان نیز احتمال پوسیدگی وجود دارد. به همین جهت فلوراید درمانی برای همه افراد در هر سنی قابلیت انجام دارد.

والدین همواره نگران سلامت فرزندانشان هستند توصیه می‌شود با انتخاب درست یک دندان پزشکی اطفال در کرج برای فلورایدتراپی نگرنی‌تان را کمتر کنید. این روش به صورت کلی برای کودکان بی‌خطر و موثر می‌باشد. و چندین سال است که برای کودکان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاملا بی‌ضرر است. البته احتمال دارد که عوارض خفیفی به وجود آیند که بعد از چند روز از بین خواهند رفت. با این حال می‌توانید حتی با یک دندانپزشک متخصص کودکان مشورت نمایید تا به توصیه وی خیالتان راحت باشد.

زمان دقیق انجام فلورایدتراپی و تکرار آن را فقط دندانپزشک می‌تواند مشخص نماید. ولی فلوراید درمانی در کودکان، به طور معمول از سن ۳ سالگی شروع شده و هر ۳ تا ۶ ماه یکبار مجددا انجام خواهد شد. که این به علت رشد دندان‌های شیری در کودکان می‌باشد.

دندان پزشکی اطفال در اندیشه

اگر به دنبال دندان پزشکی اطفال در اندیشه با مدرن‌ترین روش کاری و مجهزترین کلینیک کودکان هستید دندان پزشکی کیانا را دنبال کنید. گاهی اوقات نقص‌هایی که در دهان، دندان و فک به وجود می‌آیند. این اختلالات دهانی می‌توانند مادرزادی و یا اکتسابی باشند. که به دلایل مختلفی می‌توانند بروز کنند. بعضی از آن‌ها وراثتی هستند و کودک با این نقص‌ها به دنیا می‌آید. اما بعضی دیگر به سبب عواملی مثل عادت‌های غلط و نادرست مخصوصا در دوران کودکی به وجود می‌آیند. اکثر این ناهنجاری‌ها به گفته دندان پزشکان متخصص قابل پیشگیری و درمان می‌باشند.
در این قسمت به برخی عللی که باعث این اختلالات می‌شوند اشاره می‌کنیم. مصرف بعضی داروها در هنگام حاملگی توسط مادر و قرار گرفتن در معرض برخی ترکیبات شیمیایی، ممکن است فک‌ جنین را دچار اختلال نماید. مصرف دخانیات نیز در شدت بروز این مشکلات نقش دارد. از علل دیگر می‌توان از جهش‌های ژنتیکی در مراحل نخست تکامل جنین نام برد که احتمال دارد اختلالات دهان و دندانی را به همراه داشته باشد.
توصیه می‌کنیم به محض شناسایی مشکل دهانی و دندانی فرزندان خود برای درمان در اسرع وقت اقدام نمایید. اولین اقدامی کاری که دندان پزشک باید انجام دهد شناسایی دلیل ایجاد ناهنجاری بوده. بعد از آن با توجه به عکس‌ برداری و معاینات دیگر طرح درمان لازم برای کودک در نظر گرفته می‌شود.

دندان پزشکی اطفال در اندیشه
دندان پزشکی اطفال در اندیشه

دندان پزشکی اطفال در اندیشه فاز یک

دندان پزشکی اطفال در اندیشه فاز یک به شما در تشخیص ناهنجاری‌های دهان و فک فرزندانتان مشاوره می‌دهد. حال باید در ابتدا دانست که دلایل به وجود آمدن ناهنجاری‌های فک در زمان کودکی چیست؟
یکی از شایع ترین علت‌ها وارد شدن ضربه به ناحیه فک کودکان و سبب ایجاد این ناهنجاری‌ها می‌باشد. برخی اوقات بعضی از ضربه‌ها امکان دارد که موجب شکستگی فک کودک بشوند. اما در اکثر مواقع این شکستگی مشکلی در فک پایین کودکان به وجود نخواهد آورد، اما در بعضی دیگر از کودکان می‌تواند سبب ناقرینگی فک پایین و یا انحراف و حتی کوچک شدن فک پایین نسبت به فک بالایی آن‌ها گردد.
از دست دادن زود هنگام دندان‌های شیری موجب می‌شود که دندان‌های کناری به سمت فضای ایجاد شده حرکت کنند. به این ترتیب وظیفه اصلی دندان‌های شیری که نگه داشتن فضای موجود در فک‌ها برای رشد دندان‌های دائمی است مختل خواهد شد. حفظ بهداشت و نگهداری از دندان‌های شیری از بهترین راه‌های پیشگیری از این مشکلات است.
وقتی عادت مکیدن انگشت در کودکان طولانی شود و در سنین بالای ۵ سال نیز ادامه داشته باشد، اثرات مخربی روی فک خواهد داشت. حتی مکیدن پستانک نیز می‌تواند اثرات منفی داشته باشد.
تنفس نیز می‌تواند در ایجاد این گونه مشکلات مؤثر باشد. بعضی از کودکان عادت کرده‌اند که از دهان نفس بکشند که همین مسئله ممکن است موجب این اختلالات شود. بهتر است با مراجعه به پزشک دلیل اصلی این مشکل پیدا و درمان شود.

نمونه درمان های کیانا کلینیک

نمونه درمان 00259

نمونه درمان 00259

نمونه درمان 00258

نمونه درمان 00258

نمونه درمان 00257

نمونه درمان 00257

نمونه درمان 00256

نمونه درمان 00256

نمونه درمان 00255

نمونه درمان 00255

نمونه درمان 00254

نمونه درمان 00254

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.